Najlepsze fotele fryzjerskie do najlepszego salonu

Fryzjerstwo to niełatwa sztuka, której nie można się nauczyć raz na zawsze. To praca, w której ważny jest ciągły rozwój swoich umiejętności i nadążanie za trendami, które zmieniają się właściwie w każdym sezonie.

Wspaniały zawód: fryzjer

Fryzjer to bardzo dobry zawód, zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn. Trzeba jednak posiadać odpowiednie kompetencje, aby w ogóle myśleć o nauce tego fachu. Przede wszystkim nadają się do tego osoby z naturalnym wyczuciem stylu, z wysokim poczuciem estetyki, które łatwo potrafią wyobrazić sobie kogoś odmienionego przez nową fryzurę, czy strój. Zainteresowanie modą to dodatkowy atut. Do tego dochodzą oczywiście wymagania zdrowotne, bo przecież zawód fryzjera wymaga od wykonującego go ciągłego ruchu, nie tylko sprawnych rąk, ale również ogólnej wytrzymałości fizycznej. Nieraz ta praca związana jest z tym, że osiem godzin lub więcej jest się cały czas na nogach. Klienci siedzą na fotelach fryzjerskich, ale obsługujący ich fryzjer nie może sobie pozwolić ani na moment spoczynku. Co jeszcze może być potrzebne osobie, która myśli o tym wspaniałym zawodzie?

fotele fryzjerskieCierpliwość i uprzejmość w zawodzie

Warto się uważnie zastanowić nad naszym podejściem do innych ludzi. Fryzjer to jedna z osób, w których zawód wpisane jest wysłuchiwanie, nieraz nawet bardzo prywatnych wynurzeń naszych klientów. Szczególnie celują w tym starsze panie, jednak młodsze osoby także często przychodzą do fryzjera bardziej, niż się obciąć to po prostu porozmawiać, ponieważ czują się samotne. Traktują fryzjera, jako powiernika swoich tajemnic, bo jest on obcą osobą, przed którą często łatwiej się otworzyć, niż przed własną rodziną. Do tego trzeba wykazywać się dużą dawką empatii i wyrozumiałości. Jeżeli nie potrafimy być cierpliwy i ciepło oraz życzliwie rozmawiać z nieznanymi nam osobami, raczej ciężko nam będzie zdobyć grono stałych klientów. I jeszcze jedno. Fryzjer to jednak dość ryzykowny zawód. Ludzie przychodzący do salonu bardzo często po prostu nie wiedzą, czego chcą i nawet, jeśli im się doradzi, a oni poradę zaakceptują, nie zawsze są zadowoleni z efektów. Zdarzają się roszczenia ze strony klientów, a nawet krzyki, czy awantury, niektórzy po prostu wychodzą nie płacąc. Takie przykre sytuacje mają miejsce raczej rzadko, ale niestety zdarzają się. Bywa również, że klient dokładnie wie, czego chce i nie da się przekonać, że dana fryzura, czy kolor nie będzie dla niego odpowiedni. On siada na fotelu fryzjerskim i żąda. A jeśli wykonamy to zgodnie z prośbą, a nie będzie się podobało to klient będzie miał pretensje. Na szczęście częściej się zdarza, że dostajemy podziękowania i widzimy zachwycone twarze odmienionych ludzi. Czasem zdarzają się nawet związane z tym napiwki za dobrze wykonaną pracę.

Otwórz własny salon fryzjerski

Decyzja o ukończeniu szkoły fryzjerskiej, jeżeli posiada się odpowiednie predyspozycje jest bardzo przyszłościowa. Obecnie wiele salonów poszukuje zarówno uczniów na praktyki, jak i stałych pracowników. Z resztą, jeżeli na praktykach zrobimy dobre wrażenie to mamy dużą szansę na zatrudnienie. Doświadczeni fryzjerzy z kolei coraz częściej otwierają własne zakłady fryzjerskie. Jest to wyzwanie, szczególnie jeśli chodzi o zakup sprzętu i skompletowanie pracowników, ale na pewno warto. Dobrze dobrane szafki, myjnie, fotele fryzjerskie i reszta wyposażenia jest połową sukcesu na początek. Salon musi robić dobre wrażenie od pierwszego spojrzenia na niego. Ekskluzywny, modny, ale przede wszystkim schludny wygląd przyciąga pierwszych klientów. Jeżeli mamy profesjonalnych ludzi to pierwsze odwiedziny zapewnią nam kolejne, a także sprawią, że klient opowie o nas sowim najbliższym, którzy być może również zechcą spróbować. Lepszej reklamy od polecenia nie można sobie wyobrazić. Dlatego zachęcajmy do wspólnych wizyt u fryzjera, na przykład wprowadzając różne promocje typu druga osoba połowę taniej. Lojalność klientów można też budować poprzez chociażby karty stałego klienta ze zniżką na któreś kolejne strzyżenie lub mniejszą zniżką na każde. Pięć procent ceny nie zrobi nam wielkiej różnicy, a klient zyska motywację do przychodzenia właśnie do nas.

Written by Jan