Praca menadżera hotelu wymaga ciągłej analizy danych w celu zwiększenia dochodu i wydajności poszczególnych działów. Żeby nie tracić czasu, warto zainwestować w program do obsługi hotelowej. To bardzo duże ułatwienie.
Miej informacje zawsze „pod ręką”
Analizowanie i przygotowanie raportów, zestawień i statystyk zajmuje mnóstwo czasu. Trzeba wprowadzać szczegółowe dane, przy których nierzadko zdarzają się pomyłki. Goście negocjują ceny, zmieniają pokoje, przedłużają lub skracają pobyt, a także korzystają z wielu dodatkowych usług, np. SPA. Żeby połapać się we wszystkich rozliczeniach, a przede wszystkim szybko ocenić zyski, warto postawić na program do obsługi hotelu. Dzięki niemu można bez większych problemów sprawdzić wynik finansowy, porównać wszystkie dane, modyfikacje w rezerwacjach i meldunkach, a także mieć szczegółowy wgląd w rozliczenia z danym klientem. Ponadto menadżer może szybko pobrać zestawienia kosztów, analizy czy statystyki. Dokumenty przygotowywane są w czytelny sposób tak, aby najważniejsze informacje były zawsze „pod ręką”.
Wiele możliwości, jeden program
Program do obsługi hotelu to przede wszystkim bardzo wiele przydatnych narzędzi. Można korzystać z danych archiwalnych, jak i bieżących. Menadżerowie mają pełny wgląd w ilość rezerwacji, meldunków, przebywających w obiekcie osób. Mogą także sprawdzać obciążenia finansowe gości. System znacznie usprawnia kalkulację kosztów. Łatwy dostęp do zestawień finansowych, raportów kasowych, rejestrów VAT pozwala przygotować prognozy finansowe na kolejne miesiące, a także usprawnia pracę działu marketingu. Oprogramowanie ułatwia także przygotowanie sprawozdań dla GUS-u. Raporty można dowolnie konfigurować w zależności od rozpatrywanych kryteriów. W ten sposób zarządzanie biznesem staje się znacznie sprawniejsze.
Łatwa obsługa, szybkie wdrożenie
Zaletą programu jest bardzo szybkie wdrożenie. Program jest niezwykle intuicyjny w obsłudze i nie wymaga przeprowadzania długich kosztownych szkoleń. System jest bardzo przejrzysty i czytelny. Moduły są przedstawione w formie kolorowych ikon i logicznie powiązanych okien. W ten sposób użytkownik ma łatwy dostęp do wielu ważnych informacji. Zaletą oprogramowania jest także możliwość nadawania uprawnień. Przykładowo, menadżer ma dostęp do wszystkich funkcji, a pracownik recepcji tylko do modułu związanego z rezerwacjami i meldunkami. Nie trzeba martwić się, że pracownicy będą mieli problemy z używaniem systemu. Wystarczy podstawowa znajomość komputera, by sprawnie korzystać z programu do obsługi hotelu.