Popularne i znane powiedzenie głosi, że reklama jest dźwignią handlu i trudno się z tym nie zgodzić. Firmy chcące osiągnąć sukces na rynku usługowo-handlowym muszą reklamować swoje produkty, by przyciągnąć do siebie jak największą liczbę potencjalnych klientów i tylko w ten sposób mogą sprostać wciąż narastającej konkurencji. Produkt, lub usługa, by mogły zostać sprzedane potrzebują odpowiedniej ekspozycji i zaistnienia w świadomości konsumenta za pomocą banerów reklamowych czy ulotek, a doskonale w tej roli sprawdza się także typowy i znany np. z obiektów handlowych potykacz reklamowy.
Stojaki reklamowe pełnią w dzisiejszych czasach znaczącą rolę reklamową bez względu na to, jaka firma ich używa. Najczęściej wykorzystywane są w handlu i służą jako stojąca reklama jakiegoś towaru często przypominając kształty produktów, które prezentują. Potykacz reklamowy w kształcie np. butelki jakiegoś znanego napoju będzie widoczny już z daleka i potencjalny klient widząc go będzie miał świadomość, że w jego pobliżu z pewnością kupi swój ulubiony napój. Oczywiście to nie jest ich jedyna funkcja, ponieważ potykacze nadają się także jako pewnego rodzaju drogowskaz dla klienta, którędy powinien pójść, by trafić na konkretny produkt, lub usługę. Zdarzają się przecież sytuacje, że sklep znajduje się w znacznej odległości od ulicy, lub na tyłach centrum handlowego i klienci bez dokładnej informacji mogliby na niego nie trafić. Potykacz reklamowy potrafi spełnić także swoją rolę w kwestii nadania hierarchii konkretnym produktom i ustalić ich ważność zgodnie z żądaniem firmy eksponując przede wszystkim te walory, które dla danego przedsiębiorstwa będą najważniejsze.
Powyższe przykłady są tylko kilkoma z wielu sposobów wykorzystania potykaczy reklamowych, a tych jest znacznie więcej i w dużej mierze uzależnione są one od rodzaju firmy i charakteru działalności jaką prowadzi. Tego typu reklamy dobrze spełniają swoją rolę na różnego typu targach czy eventach i prezentując ciekawą treść, na pewno wzbudzą zainteresowanie wielu przybyłych. Często spotkać je można także w kinach, gdzie umieszcza się na nich plakaty z filmowymi nowościami, lub aktualny cennik biletów, jednak na tym nie koniec. Potykacz reklamowy może także spełnić rolę idealnego gadżetu na różnego typu imprezach dla dzieci i dorosłych. Któż by nie chciał wspólnego zdjęcia z makietą do złudzenia przypominającą znanego aktora i jakie dziecko nie chciałoby, aby na jego przyjęciu urodzinowym pojawił się ulubiony bohater z kreskówki. Nie ważne że tekturowy, ale liczy się dobra zabawa i uśmiech dziecka.
Potykacz reklamowy może mieć zastosowanie także w biznesie i być elementem wyposażenia np. holu wejściowego do firmy i prezentować przybyłym logo przedsiębiorstwa, oferowane produkty, bądź usługi czy zawierać różnego rodzaju broszurki, ulotki i wizytówki opisujące firmę i rodzaj działalności, jaką się zajmuje. Reklamy tego typu mogą stanowić także dekorację okolicznościową z okazji świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocnych, czy przystroić witryny sklepowe np. na Halloween.
Sposobów na wykorzystanie stojaków reklamowych jest rzeczywiście bardzo wiele i przykłady opisane powyżej są na to niepodważalnym dowodem. Potykacz reklamowy jest rozwiązaniem dobrym zarówno dla reklamodawcy, który z powodzeniem zaprezentuje swoje produkty, a także dla klientów, którym ułatwi poruszanie się po sklepach, targach czy biurach. Dostępność wzorów jest bardzo duża i wybierać można spośród formatów zarówno typowych jak i niestandardowych.